2011. január 29., szombat

Fagyos januári próbálkozások... 2.

A minap, január 28-án csütörtök délután ismét kimentem vaddisznózni, a szabadidő központba. Abban reménykedtem, hogy a friss hóban -miután megtaláltam a csapát- könnyedén ráakadok majd a nyomok után menve az állatokra. Emellett, az egész napon át kitartó napsütés is a szép fényekkel kecsegtettek. Nos, meg kell mondjam, semmi sem jött össze. Iskola után, mikor hazaértem, ettem egy keveset átöltöztem, fotóscucc táskába aztán irány a szabadidő. mikor felültem a biciklire, abban a pillanatban elkezdett beboruni az ég, és mire kiértem terepre, az egész égboltot összefüggő fátyolfelhő réteg fedte, ezzel teljes mértékben eltakarva a napot, a fényeket, ezzel ellehetetlenítve az aznapi fotózásomat... hát elmormogtam magamban néhány keresetlen szót, de hát akkor már nem akartam visszafordulni. Gondoltam körülnézek azért. Sajnos az egész napos napsütésnek annyi "haszna" azért volt, hogy az előző éjszaka esett kb 3cm-es havat félig-meddig elolvasztotta így a nyomok (még ha találtam volna is megfelelőt) nehezen követhetőek lettek volna. Amit viszont rendkívüli módon furcsállottam, az az volt, hogy a múltkori alkalommal ellentétben, mikor minden tele volt friss vaddisznótúrással, friss ürülékkel, és lábnyomokkal, keresztbe kasul a fiatal tölgyesen, illetve annak környékén, most a hóban szinte semmilyen nyomot nem találtam. szintet hihetetlen. 1-2 őz csapát felfedeztem el-el vétve, de mindösszesen ennyi. Illetve rengeteg nyúl lábnyomot találtam még. Abból szinte mindenütt volt.  Róka lábnyomon is mentem, abból is találtam vagy 2-őt 3-at. Viszont vaddisznóra utaló jelet csak a nagy nyárerdő szélénél találtam, kisebb túrásokat. Minden bizonnyal, a vadak ebbe a hatalmas és nagyon sűrű nyárerdőbe húzódtak vissza a ritkásabb ligetekből és tölgyesekből. Ebben a borzasztóan sűrű és nagy kiterjedésű nyárerdőben is cserkeltem egy darabig, de a kb 10m/perc sebességet nem tartottam megfelelőnek és kényelmesnek, a sűrű, cserjés aljnövényzet miatt. Így hamarosan be is fejeztem a cserkelést, ebben az erdőségben. Sajnos a fényviszonyoknak köszöntően semmi érdemit nem sikerült lencsevégre kapni, egy fakopáncsot levideóztam viszont ahogyan dolgozik, ha már fotózni, a rossz fényviszonyok miatt nem volt értelme. Sebaj. Folyt. köv.! :) Megtalálom a vadakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése